Pengaångest precis som vanligt.

Varje månad får jag pengaångest när jag ska kalkyrera ut hur jag ska fixa månaden med allt.
Vilket är jättekonstigt. Tjänar ändå hyffsat, har ordnat upp med alla mina utgifter så jag inte spiller en enda krona mer än vad jag behöver i fast kostnader. Ser över mina utgifter varje månad för att se var fan pengarna tar vägen. Och en liten sak vill jag kunna unna mig varje månad för att jag faktiskt sliter heltid varje dag. Idag köpte jag en klänning för 299, ändå svider det som as.Förra månaden en fotölj för 400 och månaden innan det ett par skor förr 349. Jag känner mig som den snålaste i hela världen. Stackars Putte när jag står där och velar mellan två varor som det skiljer fem kronor på. Ibland saknar jag gamla tiden på Transcom när jag fick ut minst 17500 - 19000 iallafall. Men då jobbade jag ju som ett as och hade inget liv istället. Mitt liv är ju så mycket bättre nu. Om jag bara kunde släppa den där ångesten över att inte kunna slappna av. För egentligen vet jag ju att jag har det bra. Och att jag aldrig kommer stå på bar backe liksom.
(men ändå tänker jag jämt att jag borde skaffa mig ett extra jobb)

Kommentarer
Postat av: michaela

Va jobbigt det låter... du o jag borde kunna byta lite. Du fick lite av min slösa, o jag av din spara. Jag är så ohyggligt slösig nämligen...

2011-11-03 @ 04:51:11
URL: http://michaelasmeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0