Onsdag

Onsdagkväll redan hörrni!
Andra november och om någon dag är ett år sedan jag kom hem från Malta.
Vilket år jag har haft!
Fantstiskt! Menmen, det blir väl en årsresumé i slutet av Deceber.
Men onsdagskväll redan, veckan är snart slut.
Denna månaden är det sparmånad. Oj vad vi sparar.
Här skulle egentligen komma lite spartips. Men jag har inga. Eller några:
Nöje:
Promenader - gratis
Mysa - gratis
Pussar - gratis
Kolla på tv - gratis (för stunden)
Sova - gratis
Sitta vid datorn - graits.
Nöjen man inte ska göra när man sparar
Gå på bio
Äta ute på dyr restaurang
Shoppa
Fika på stan
Mat
Gröt - (11 kr för 1,5 kg havregryn!)
Blodpudding typ 10 spänn
Falukorv på extrapris
Köttfärs på extrapris
Extrapris
Ägg - så många möjligheter
Potatis - 8 kr kilot
Mat man inte ska köpa
Färskpasta - köper vi jämt annars, nu blir det minsann vanlig pasta
Saker som inte är på¨extrapris
Sluta äta typ 1,5 kg ketchup i veckan, inte bra alls!
Andra saker man kan göra
Cykla istället för att åka bil.
Gå till krogen istället för att ta taxi och endast ha Rockbar som krogalternativ
Stanna hemma och göra förfesten till en fest.
Ha lappen kvar på nya klänningen så man kan lämna tillbaka den sen. (det gjorde jag såklart inte, råkade bara ha lappen kvar på fest, ojsan!)
Ställa bilen på rätt datum!
Endast tvätta håret en gång när man duschar istället för två.
Varsågod för tipsen. Ni kan köpa julklappar för alla pengar ni har sparat. Till mig.

Kommentarer
Postat av: Michaela

tack för tipsen =) Tyvärr är jag inte hemma i jul o kan ge din en julklapp ;)

2011-11-07 @ 16:35:20
URL: http://michaelasmeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0