Cellen

Nu har jag vart och lämnat sånt där cellprov för att kontroller om man har cellförändringar.
Att det har tagit så lång tid beror på lite olika saker, dels för att jag länge har vart skriven i Boxholm så alla kallelser har kommit dit och till Mjölby Vårdcentral. Sedan har jag helt enkelt bara missat några gånger. Men att jag har fått skräckexempel uppmålade för mig att det ska göra jätteont och att det ska klippas av lite olika saker innuti mig har nog också bidragit till att jag lite medvetet har glömt bort det.
Så det var med en svettig liten hand jag satt där i väntrummet på drop in mottagningen på OP vårdcentral (fel väntrum såklart). Men hon var så rar sköterskan och det tog inte ens en minut att göra undersökningen och när hon var klar var jag nästan besviken att det inte alls kändes. Mest besviken på mig själv att jag väntat så länge på något som jag knappt märkte av. Nu återstår bara en månad på att få beskedet. Men vad är en liten månad när jag har väntat i tre år på att pallra mig dit.

Så till alla som inte har gjort det. Gör det. Det gör inte ont. Och det kan jag nästan lova. Iallafall om man går till OP till den sköterskan jag hade, som jag inte vet vad hon heter ens.

Nu håller vi tummarna för att det inte ska vara några förändringar.
För då kommer jag behöva göra fler undersökningar.
Och DET gör ont.
Har jag hört....


Kommentarer
Postat av: Michaela

Bra att du gick dit äntligen!!!! O jag kan också intyga till alla som läser din blogg, att det knappt känns att ta cellprov. Och även om man har cellförändringar så är det inte säkert att nästa grej man ska göra då gör ont det hellet. Så oroas inte =)

2011-10-13 @ 18:48:09
URL: http://michaelasmeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0