God tidig morgon

Idag startade dagen redan 06:05 då de har lagt om schemat till att vi börjar 06:45 på morgonen. Får dock gå hemk en kvart tidigare än innan jippe! Slutar således redan 15:45 hela veckan!

Jo just, igår såg jag ju Kronjuvelerna. Min första fråga angående filmen var varför den heter Kronjuvelerna? Har jag missat något underliggande meddelande? Känns lite som ett arbetsnamn och sedan glömde man bort att byta titel?
Jag minns en skoluppsats en gång som jag skulle korrekturläsa åt en kompis. Rubriken hette 'Födelsedagen' och inte en enda gång nämndes det något om en födelsedag. Visade sig att hon bara hade satt en titel och sedan skrivit om något helt annat. Tokigt.

Jag tyckte iallafall att den var ok. Lite klyschig. Såklart att den rika familjen inte var lycklig och att den fattiga familjen var jättelycklig, tills den drabbades av olycka såklart. Men en fin blandning av en drömlik saga och verklighet. Björn Gustavssons roll förstog jag inte vad den var relevant för knappt. Inget jag ångrar att jag lade min tid på men inget jag skulle se om.

Från Expressens recension

Men det är någonting som haltar i den här nästan överlastade berättelsen. Efter en enormt lång uppbyggnad -- det är Frangancia själv som inledningsvis bestämt förklarar vikten av att ta alltihop från början - så kommer till slut en upplösning som vare sig känns som ett klimax eller särskilt överraskande. Det största mysteriet är varför filmen egentligen heter "Kronjuvelerna", några sådana uppfattade i alla fall inte jag.

Nåja, det var iallafall inte bara jag som undrade.


Kommentarer
Postat av: Michaela

aldrig hört talas om den än. men kommer helt klart inte se den heller nu.

2011-11-07 @ 16:54:27
URL: http://michaelasmeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0